Project Description

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس Fire Box جزو اصلی ترین تجهیزات اطفای حریق در محیط های کاری یا ساختمان های مسکونی و غیره می باشد. درون این جعبه ابزارهای اطفاء حریق مانند قرقره، نازل, شیلنگ آتش نشانی, کپسول آتش نشانی و تجهیزات امدادی نگه داری می شود. جعبه آتش نشانی به عنوان اولین تجهیز اطفای حریق می باشد که در لحظات اولیه حریق کاربرد زیادی دارد. اول اینکه باعث ایجاد زمان بیشتر جهت خروج افراد از محل وقوع حادثه شده دوم  تسریع در امر خاموش کردن آتش می شود سوم از بازگشت شعله آتش جلوگیری می کند.

برای خرید انوع جعبه آتش نشانی با استاندارد های بالا و قیمت مناسب از فروشگاه ” تجهیزات آتش نشانی و ایمنی احمدی” سفارش دهید. تلفن تماس ۶۶۷۴۵۰۶۹-۰۲۱

خرید جعبه اتش نشانی در تهران

معرفی انواع جعبه های آتش نشانی

اندازه این جعبه ها نسبت به مکان و ابزارهایی که داخل آن گذاشته می شود, متفاوت خواهد بود و همینطور این جعبه ها در رنگ های متنوع در بازار عرضه می شوند که انتخاب آن بیشتر به سلایق افراد و کاربرد های آن بستگی دارد. رنگ بندی هایی مثل قرمز, خاکستری, نقره ای. جنس آنها از ورق های روغنی سیاه با ضخامت های مختلف استفاده می گردد.

جعبه آتش نشانی فایرباکس: 

این جعبه ها در اندازه های کوچکتر به منظور نگهداری کپسول های آتش نشانی و  شیلنگ هایی از جنس برزنت به قطر ۴.۵ اینجی از جنس نخ پرلون که به دور قرقره پیچیده شده اند استفاده می شوند. این جعبه ها عموما در اماکن عمومی و ساختمان ها نصب می شود تا به راحتی هنگام حریق در دسترس باشد. به علت نصب آسان و دسترسی سریع تر در مواقع آتش سورزی, زلزله و تخریب امروزه پر استفاده ترین جعبه ها در محیط مختلف می باشد.

  • طرح های موجود : تک درب فلزی, دوقلوی فلزی, جنس استیل, پایه دار, نگهدارنده کپسول سایز بزرگ
  • در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند
  • طراحی ظریف و نصب و نگهداری آسان و ارزان قیمت
  • این جعبه ها در ابعاد مختلفی عرضه می شود و متناسب با کپسول آتش نشانی می توانید انتخاب کنید

 

جعبه آتشنشانی هوز ریلی Hose Reel : 

این جعبه ها دارای شیلنگ هایی از جنس پلاستیک می باشند که دارای قطر کمتر و ۲۰ مترشیلنگ است که معمولا در ساختمان های یا جمعیت و وسعت کم بکارگرفته می شود. این گونه جعبه ها باید توسط افراد متخصص یا افرادی که اطلاعات کامل از نصب و راه اندازی آن دارنند, انجام شود. مکان نصب جعبه باید در نقطه ای باشد که از هر نقطه و مکان ساختمان سریعا قابل دسترس باشد چون آتش هر لحظه به سرعت گسترش پیدا می کند.

جعبه های آتش نشانی firebox

محفظه نگه داری شیلنگ و کپسول آتش نشانی

به قرقره آب آتش نشانی فایر هوز یا هوزریل گفته می شود.

قیمت فروش فایرباکس :

قیمت این جعبه کارشناسی شده و براساس نرخ اتحادیه لوازم ایمنی تنظیم می شود و قیمت هر کدام از این جعبه ها بر اساس فاکتور هایی مثل اندازه, ضخامت, نوع و امکانات ان متفاوت خواهد بود. اگر تمایل به خرید این محصول دارید می توانید با کارشناسان گروه ایمنی احمدی تماس گرفته, و از قیمت ها اطلاع پیدا کنید. از مشاوره رایگان ما هم می توانید بهره مند شوید. “فروشگاه لوازم ایمنی احمدی” آماده فروش انواع جعبه های آتش نشانی  با اصالت کالا , مورد تایید سازمان آتش نشانی و استاندارد ملی ایران می باشد. فایرباکس, استیل , روکار , دوقلو

انواع جعبه های موجود در فروشگاه : 

  • تک درب فلزی
  • دوقلو فلزی
  • جنس استیل و روکار
  • ایستاده – پایه دار
  • نگهداری کپسول و شیلنگ آتش نشانی

استانداردهای نصب جعبه های آتش نشانی:

رعایت استانداردها و اصول ایمنی در همه مشاغل حرف اول را می زند اما در شغل آتش نشانی و ایمنی, نصب و قرار دادن تجهیزات اتش نشانی در مکان درست اهمیت بسیار زیادی دارد. نصب جعبه آتش نشانی باید در مکانی از ساختمان, ادارجات و غیره نصب شود که برای همه افراد به آسانی قابل روئت و در دسترس باشد مثلا در مجاورت ورودی و خروجی ساختمان و راه پله ها. این جعبه ها را معمولا بصورت عمودی یا افقی در ۱۳۰ الی ۱۵۰ سانتی متری از زمین روی دیوار ساختمان نصب می شود. نکته ای دیگر اینکه نباید فاصله ای بین جعبه ها بیش از ۳۰ متر باشد و براساس وسعت مکان مورد نظر تعداد نصب جعبه ها رعایت شود.

  • ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی به نسبت نیاز مشتری مشخص می شود
  • انتخاب نصب جعبه در مکان درست نیاز مند تایید کارشناس مربوطه است

انواع شبکه های آبرسانی جعبه آتش نشانی

سیستم خشک:

در این سیستم, شبکه لوله کشی آب به لوله های شهری متصل نیست و هیچ آبی درون ن جریان ندارد یا به عبارتی داخل لوله ها خشک است. ورودی آن در ورودی ساختمان با اندازه ۱.۵ یا ۲.۵ می باشد و در صورت ضرورت برای خاموش کردن آتش آب موردنیاز آن توسط تانکر یا خودرو های آتش نشانی تامین می شود.

سیستم تر :

این سیستم ها بصورت مستفیم به لوله های آب شهری متصل می شوند و همیشه در این سیستم آب وجود دارد و با باز کردن شیر نازل, آب جریان می باید.  در این سیستم لوله کشی از زیر زمین تا پشت بام بوده و به مخزن آب آتش نشانی در بالاترین نقطه ساختمان وصل می گردد.

سیستم مرکب (تر و خشک)

در این نوع سیستم ها, از ترکیب دو سیستم تر و خشک همزمان با یک تانکر بزرگ استفاده می شود.

 

نکات ایمنی برای محافظت تجهیزات آتش نشانی :

۱) از هر نوع تجهیز به خصوص جعبه و کپسول آتش نشانی باید بصورت فصلی بررسی کرده و از صحت کارایی آن مطمئن شده تا در مواقع اضطراری بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. ۲) حتما در خرید تجهیزات آتش نشانی از اصالت و استاندارد کالا اطمینان پیدا کنید ۳) جعبه فایرباکس همیشه در معرض دید همگان نصب گردد تا در صورت ضرورت سایر افراد هم بتواند ببیند و از آن استفاده کنند